logo
Margriet Hijweege

Margriet Hijweege

Verhalenderwijs jezelf uitvinden.

Aanbod

  • Training of workshop over:
    • Zingeving en Ouder-zijn;  hoe kun kwaliteit en effectiviteit leveren als persoon in je organisatie, wanneer je boven de 50 bent? Wat is je meerwaarde? Hoe ben je van betekenis?
    • Hoe richt je als organisatie je processen in om maximaal gebruik te maken van oudere werknemers en zorg je voor minder ziekte verzuim?
    • Zo zijn onze manieren; op basis van waarden en principes momenten van dialoog voeren, mbt gedrag dat in overeenstemming is met de waarden. (altijd met bijzondere werkvormen)
    • Zijn Jumbo en de kerk aan elkaar gewaagd?: De kerk loopt leeg en de Jumbo vol. Hoe en waarom werken jongeren graag bij de jumbo winkel als hulpkracht? Neemt de supermarkt de plaats van ontmoeting van de kerk over? Wat kunnen beide organisatie van elkaar leren en elkaar bieden?
    • Toekomst kijken; Wat zien we om ons heen? Wat is anders? Wat roept weerstand of opluchting op? Waar zit compassie en hoe sta je er zelf in?
  • Discussieleider. Daar waar mensen de dialoog met elkaar willen voeren, wil zij graag dagvoorzitter of gespreksleider zijn.

Contactgegevens
Wilt u contact met Margriet Hijweege of meer informatie over Margriet Hijweege?  Mail nu naar info@bezielendesprekers.nl of bel 06 46200281

Profiel
Als theoloog en bedrijskundige wil zij nadenken over leren en ontwikkelen. Dat maakt dat zij zeker niet uitkomt bij  traditionele manier van leren. Gelukkig veelal langs zij-wegen, waarvan zij haar wegen maakte. Altijd op zoek naar mogelijkheden van mensen om met gemak, geluk en plezier nieuwe dingen te ontdekken en toe te voegen aan hun kwaliteit van leven.

In haar loopbaan is het thema: Niet ‘wat’ je in je leven meemaakt is van belang, maar ‘hoe’ je er mee verder gaat.

Wegener drukkerijen is een van de opdrachtgevers waar ze vooral gezocht hebben naar vormen van jezelf kennen en kwaliteit van samenwerking en het zoeken naar duurzaamheid in de werkrelaties. Hoe mensen en processen op elkaar af te stemmen; om te gaan met digitalisering en ambachtelijk werken;

Jumbo is een belangrijke opdrachtgever geweest. Opdracht: de verandering van C1000 naar Jumbo, een levensgroot verschil in manieren van werken.Zij werkte met de‘ 7 zekerheden’  als principes om in de winkel service te verlenen. Resultaat:  plezier hebben in tevreden klanten; verwachtingen overtreffen met jezelf als instrument, samen met de klanten de beloftes van de 7 zekerheden realiseren!

Zorgspectrum  een leven lang leren, opnieuw kijken naar klanten, wat zijn hun vragen,  vragen stellen die betrekking hebben op zingeving en kwaliteit, bucketlisten ontwikkel;en, oordelen uitstellen. Welke zorg hebben mensen nodig om van betekenis te zijn in hun laatste levensfase? Wat is van belang voor de eigenwaarde voor ieder mens in de organisatie?