logo
Gerard de Winter

Gerard de Winter

Het motto ‘eerst geloven, dan zien’ inspireert iedere organisatie betekenisvol te werken. 

Aanbod
Lezing / workshops over:
– betekenisvol ondernemen: het einde van de marketing;
– waardenvol en maatschappelijk verantwoord ondernemen;
– marketing, segmentatie en positionering voor not-for-profit organisaties;
– levensbeschouwing en ondernemerschap.

Contactgegevens
06 38610455 &|nbsp;g.dewinter@koncerna.nl |  www.koncerna.nl

Profiel
Gerard de Winter (LinkedIn profiel) (1970) is een vreemde eend in de bijt der marketeers. Gerard de Winter is realist én idealist. Gerard de Winter studeerde Internationaal Management en werkte lange tijd als export- en marketingmanager in het bedrijfsleven. In 2004 begon Gerard de Winter met de avondstudie Religiewetenschappen die Gerard de Winter in 2011 cum laude afrondde. Gerard de Winter deed daarin onder meer onderzoek naar levensbeschouwelijke diversiteit op de werkvloer en naar de kijk van de islam op ondernemerschap. Uit het laatste onderzoek blijkt dat de islam ondernemerschap en winstgerichtheid stimuleert, mits de ondernemer bepaalde ethische principes hanteert. Vanuit de theorie zijn er dan ook veel overeenkomsten met maatschappelijk verantwoord ondernemen.

Na deze studie nam Gerard de Winter  een sabbatical en liep Gerard de Winter  2.000 km naar Santiago de Compostela.

Tegelijk met zijn studie startte Gerard de Winter Koncerna, dat ‘bewust’ en ‘betrokken’ betekent. Vanuit zijn idealen en zijn achtergrond als marketeer ondersteunt Gerard de Winter organisaties in hun zoektocht naar een balans tussen resultaatgerichtheid en verantwoordelijkheid. Gerard de Winter haalt mensen uit de hectiek, laat ze stilstaan bij vraagstukken over de toekomst van de organisatie en werkt toe naar een gezamenlijk antwoord. Zo bouwt Gerard de Winter aan bruggen tussen mensen onderling, tussen duurzaamheid en profijt en tussen zakelijkheid en idealen.

Sinds kort is Gerard de Winter begonnen met een nieuwe methode van marketing: identiteitsmarketing. Deze methode gaat eerst op zoek naar de drijfveren van degenen die de organisatie vormen en werkt van daaruit naar buiten. Alleen zo voorkom je dat een organisatie gebakken lucht verkoopt en veel geld moet besteden aan PR en reclame. Bij deze methode gaat het uiteindelijk om zingevingsvragen: waarom doe ik wat ik doe, welke behoeftes heb ik en hoe komen deze tot uiting in mijn werk?